Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

⚖️ Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS)

V súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov si vás dovoľujeme informovať, že spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na: info@erkashop.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva.


🟢 Ak predávajúci odpovie zamietavo, alebo na žiadosť neodpovie do 30 dní

Má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu ARS podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z.


💡 Subjekt ARS pre oblasť e-shopov:

Slovenská obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát SOI
Odbor medzinárodných vzťahov a ARS
Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29
827 99 Bratislava 27
Web: www.soi.sk
E-mail: ars@soi.sk alebo adr@soi.sk


🌐 Online riešenie sporov (mimosúdne – EÚ)

Spotrebiteľ má tiež právo podať návrh na riešenie sporu cez európsku platformu:
🔗 https://ec.europa.eu/consumers/odr

Táto platforma slúži najmä pre cezhraničné spory medzi spotrebiteľmi a obchodníkmi v rámci EÚ.


📝 Podanie návrhu je bezplatné a spotrebiteľ ho môže podať do 1 roka od dňa, kedy uplatnil svoje právo u predávajúceho.